Współpracujemy z dwiema zagranicznymi firmami (Belgia i Niemcy) w zakresie dostaw dużych używanych silników spalinowych do maszyn i ciężarówek. Dostawca belgijski jest droższy, ale wykonuje remonty wyłącznie na oryginalnych częściach, zamawianych u producenta silnika. Dostawca niemiecki jest tańszy, ponieważ bazuje na markowych zamiennikach.
Oferujemy zarówno silniki po generalnym remoncie, jak i używane silniki w dobrym stanie, bez remontu, lecz po testach. Najczęściej nie ma konieczności zwrotu starego silnika.
Gwarancja 12 miesięcy.
Termin realizacji zlecenia to najczęściej 1-2-3 tyg.
Są 2 rodzaje remontu silnika: pełen i skrócony
PEŁEN remont silnika obejmuje wszystkie podzespoły, łącznie z osprzętem zewnętrznym (turbo, pompa wtryskowa itp.) W przypadku remontu w wersji SHORT osprzęt zewnętrzny musi zostać przełożony przez Użytkownika ze starego silnika do nowego.
SKRÓCONY (SHORT) remont silnika obejmuje:
- Całkowity demontaż, czyszczenie i mycie poszczególnych części silnika.
- Sprawdzenie, pomiary i kwalifikacja wału korbowego i każdej istotnej części.
- Zamówienie potrzebnych części.
- Sprawdzenie wału korbowego za pomocą specjalistycznego sprzętu, łącznie z ultrafiloletową kontrolą mikro zarysowań powierzchni roboczych.
- Sprawdzenie stanu bloku silnika na obecność mikro-zużycia za pomocą specjalistycznego sprzętu.
- Planowanie powierzchni bloku w celu uzyskania 100% przylegania głowicy
- Zamontowanie nowych tulei cylindrowych i honowanie w celu uzyskania średnic idealnych w 100%.
- Sprawdzenie głowicy w kąpieli wodnej za pomoca sprężonego powietrza na obecność ew. mikro-pęknięć.
- Regeneracja głowicy (lub głowic) silnika, odbudowa gniazd i prowadnic zaworowych.
- Planowanie głowicy w celu uzyskania 100% idealnej powierzchni przylegania do bloku.
- Regeneracja lub wymiana wału korbowego (w zależności od stanu)
- Instalacja nowych wtryskiwaczy.
- Montaż silnika z użyciem nowych panewek i uszczelek
- Uruchomienie, regulacja i kompletny test silnika na hamowni.
- Malowanie i przygotowanie do transportu.
- Uzyskanie aprobaty działu kontroli jakości
Wyremontowany silnik w wersji SHORT zawiera:
- zregenerowany blok
- nowy lub zregenerowany wał korbowy
- nowe panewki
- nowy lub zregenerowany wałek rozrzadu
- zregenerowane korbowody z nowymi panewkami
- nowe tłoki z pierścieniami
- nowe tuleje cylindrów
- zregenerawana głowica
- nowe zawory, gniazda, prowadnice…
- nowa uszczelka głowicy i inne uszczelnienia
- nowa lub zregenerowana pompa wody
Następujące części będą dostarczone do Klienta luzem wraz silnikiem:
- zregenerowana lub nowa pompa oleju
- nowe pozostałe uszczelki konieczne przy montażu
- dodatkowe części na życzenie Klienta
Ze starego silnika trzeba przełozyć:
- pompa wtryskowa i układ paliwowy, łącznie z wtryskiwaczami
- pokrywa zaworów
- kolektor ssący
- kolektor wydechowy
- turbosprężarka
- koło zamachowe
- obudowa koła zamachowego
- miska oleju i smok
- koła zębate, pasowe i paski z przodu silnika
- pokrywa rozrządu z przodu silnika
- alternator
- podstawy filtrów (filtry założyć nowe)
- sprężarka powietrza (jeśli występuje)
- przystawka napędu odbiorników zewnętrznych
- odbiorniki zewnętrzne (np. pompy hydrauliczne)
- łapy montażowe silnika
- rozrusznik, czujniki, komputer, okablowanie
UWAGA: Części przekładane przez Państwa ze starego do nowego silnika muszą być dokładnie sprawdzone i sprawne. Uszkodzenie silnika z powodu zastosowania niesprawnych elementów osprzętu może spowodować utratę gwarancji. Jeżeli jakieś elementy osprzętu są zniszczone (np. turbo, wtryskiwacze…), możemy wraz z silnikiem dostarczyć nowe lub zregenerowane.
Obsługiwane marki silników to m.in.:
- Caterpillar
- Cummins
- Detroit
- Volvo
- Scania
- Deutz
- Mercedes
- MAN
- DAF
- Perkins
- Komatsu