Silniki spalinowe na wymianę

engines3Współpracujemy z dwiema zagranicznymi firmami (Belgia i Niemcy) w zakresie dostaw dużych używanych silników spalinowych do maszyn i ciężarówek. Dostawca belgijski jest droższy, ale wykonuje remonty wyłącznie na oryginalnych częściach, zamawianych u producenta silnika. Dostawca niemiecki jest tańszy, ponieważ bazuje na markowych zamiennikach.

Oferujemy zarówno silniki po generalnym remoncie, jak i używane silniki w dobrym stanie, bez remontu, lecz po testach. Najczęściej nie ma konieczności zwrotu starego silnika.

Gwarancja 12 miesięcy.

Termin realizacji zlecenia to najczęściej 1-2-3 tyg.

 

Są 2 rodzaje remontu silnika: pełen i skrócony

 

PEŁEN remont silnika obejmuje wszystkie podzespoły, łącznie z osprzętem zewnętrznym (turbo, pompa wtryskowa itp.) W przypadku remontu w wersji SHORT osprzęt zewnętrzny musi zostać przełożony przez Użytkownika ze starego silnika do nowego.

 

SKRÓCONY (SHORT) remont  silnika obejmuje:

  1. Całkowity demontaż, czyszczenie i mycie poszczególnych części silnika.
  2. Sprawdzenie, pomiary i kwalifikacja wału korbowego i każdej istotnej części.
  3. Zamówienie potrzebnych części.
  4. Sprawdzenie wału korbowego za pomocą specjalistycznego sprzętu, łącznie z ultrafiloletową kontrolą mikro zarysowań powierzchni roboczych.
  5. Sprawdzenie stanu bloku silnika na obecność mikro-zużycia za pomocą specjalistycznego sprzętu.
  6. Planowanie powierzchni bloku w celu uzyskania 100% przylegania głowicy
  7. Zamontowanie nowych tulei cylindrowych i honowanie w celu uzyskania średnic idealnych w 100%.
  8. Sprawdzenie głowicy w kąpieli wodnej za pomoca sprężonego powietrza na obecność ew.  mikro-pęknięć.
  9. Regeneracja głowicy (lub głowic) silnika, odbudowa gniazd i prowadnic zaworowych.
  10. Planowanie głowicy w celu uzyskania 100% idealnej powierzchni przylegania do bloku.
  11. Regeneracja lub wymiana wału korbowego (w zależności od stanu)
  12. Instalacja nowych wtryskiwaczy.
  13. Montaż silnika z użyciem nowych panewek i uszczelek
  14. Uruchomienie, regulacja i kompletny test silnika na hamowni.
  15. Malowanie i przygotowanie do transportu.
  16. Uzyskanie aprobaty działu kontroli jakości

 

engines

Wyremontowany silnik w wersji SHORT zawiera:

  • zregenerowany blok
  • nowy lub zregenerowany wał korbowy
  • nowe panewki
  • nowy lub zregenerowany wałek rozrzadu
  • zregenerowane korbowody z nowymi panewkami
  • nowe tłoki z pierścieniami
  • nowe tuleje cylindrów
  • zregenerawana głowica
  • nowe zawory, gniazda, prowadnice…
  • nowa uszczelka głowicy i inne uszczelnienia
  • nowa lub zregenerowana pompa wody

Następujące części będą dostarczone do Klienta luzem wraz silnikiem:

  • zregenerowana lub nowa pompa oleju
  • nowe pozostałe uszczelki konieczne przy montażu
  • dodatkowe części na życzenie Klienta

 

Ze starego silnika trzeba przełozyć:

  • pompa wtryskowa i układ paliwowy, łącznie z wtryskiwaczami
  • pokrywa zaworów
  • kolektor ssący
  • kolektor wydechowy
  • turbosprężarka
  • koło zamachowe
  • obudowa koła zamachowego
  • miska oleju i smok
  • koła zębate, pasowe i paski z przodu silnika
  • pokrywa rozrządu z przodu silnika
  • alternator
  • podstawy filtrów (filtry założyć nowe)
  • sprężarka powietrza (jeśli występuje)
  • przystawka napędu odbiorników zewnętrznych
  • odbiorniki zewnętrzne (np. pompy hydrauliczne)
  • łapy montażowe silnika
  • rozrusznik, czujniki, komputer, okablowanie

UWAGA: Części przekładane przez Państwa ze starego do nowego silnika muszą być dokładnie sprawdzone i sprawne. Uszkodzenie silnika z powodu zastosowania niesprawnych elementów osprzętu może spowodować utratę gwarancji. Jeżeli jakieś elementy osprzętu są zniszczone (np. turbo, wtryskiwacze…), możemy wraz z silnikiem dostarczyć nowe lub zregenerowane.

 

engines2Obsługiwane marki silników to m.in.:

  • Caterpillar
  • Cummins
  • Detroit
  • Volvo
  • Scania
  • Deutz
  • Mercedes
  • MAN
  • DAF
  • Perkins
  • Komatsu